טיפים לקנייה בטוחה באיביי
1. חסר לכם איזשהו פרט בנוגע למוצר שמצאתם? אל תתביישו, שלחו הודעה למוכר ותשאלו, המוכרים מאוד אדיבים ועונים יחסית מהר. האפשרות מתחבאת למטה, גללו את דף המוצר למטה עד הסוף ומצאו- Ask a question.
![]() |
לחץ להגדלה |
2. מצאתם מוצר שברצונכם לרכוש? כמה דברים שכדאי לשים לב עליהם –
א. היסטוריית מכירות- כמה פעמים המוצר נמכר- מספר מכירות גבוה יכול להעיד על מוכר ומוצר טוב.
ב. אחוז פידבקים גבוה, אנחנו ממליצים על מוכר עם מעל 98.5% פידבק חיובי. דבר המעיד על אמינות יחסית גבוהה. (כמובן שכמה שיותר גבוה, ראשכם יהיה שקט יותר.)
ג. איך מחושב הדירוג של המוכר? איביי לוקחים את כל הפידבקים החיובים של המוכר ומחלקים אותם בסכום כל הפידבקים החיוביים והשליליים – זהו אחוז הפידבקים החיובי של המוכר.
ד. צריכים את המוצר מהר? שימו לב מתי המוכר שולח את המוצר, ישנם מוכרים ששולחים את המוצר באותו יום שבו ביצעתם את התשלום, וישנם מוכרים ששולחים את המוצר רק לאחר כחמישה ימים מביצוע התשלום!!
ו. מצאתם פידבק שלילי על מוצר שאתם מעוניינים לקנות? קיראו את הפידבק, לפעמים משתמשים "סתם מתלוננים", לעיתים ניתן לראות כי המוכר עונה לפידבק ובאמת מנסה לפתור את הבעיה ולפעמים המוצר פשוט לא הגיע עקב בעיות דואר שאינן תלויות במוכר. על כן, לא כל פידבק שלילי על מוצר שאהבתם צריך להרתיע אתכם.
![]() |
לחץ להגדלה |
3. מיהו Top Rated Seller? התואר הנחשק נבנה על בסיס 3 פרמטרים-
·
המוכר מקבל בעקביות
פידבקים חיובים מקונים.
·
מוצריו מתקבלים
במהירות אצל הקונים.
4. הגיע המוצר והוא לא מה שחשבתם, או רחוק מאוד מכך? אל תתביישו ליידע את המוכר, ואם יש צורך גם לערב את איביי בכך שלדעתכם המוצר לא תואם התמורה הכספית ששילמתם. (Help & Contact בלשונית למעלה, ולאחר מכן- Resolution Center )
5.
עקבו לעיתים קרובות
אחר היסטוריית הרכישה שלכם, וודאו שאף מוצר שהזמנתם לא עבר את דד ליין מועד ההגעה
שלו. קרה ויש מוצר שלא הגיע, שלחו למוכר הודעה, האפשרות נמצאת בהיסטוריית הרכישה,
בלשונית המוצר, בצד ימין ישנה אפשרות- Contact seller.
שימו לב, מה המוכר מציע-
א.
המוכר לא עונה- תנו למוכר יומיים שלושה, לא ענה? פתחו קייס ויידעו את איביי בנושא.
האפשרות מופיע בהיסטוריית הרכישה, ניגשים למוצר, מימין ישנם מספר אפשרויות, בחרו
באפשרות "I Didn’t receive it" (לא קבלתי את
המוצר). כעת עקבו אחר ההוראות.
ב. המוכר יציע החזר כספי- אין בעיה, המוכר
יחזיר את הכסף, ושום דבר רע לא קרה.
ג. המוכר יציע לשלוח המוצר מחדש- זו אפשרות
טריקית, המוכר יוכל להגיד כי ישלח לכם את המוצר מחדש, כלומר לחכות עוד חודש עד
שהמוצר יגיע. בזמן הזה, אפשרות פתיחת קייס ועירוב איביי נמחקת (לאחר שבועיים-שלושה
מיום הגעת המוצר לפי הדד ליין), וגם כך האפשרות להשאיר פידבק שלילי על המוכר. לכן,
יכול להיות כי המוכר לא ישלח לכם כלום כי הוא יודע שלא תוכלו לעשות שום דבר
בנידון. על כן, אם המוכר מציע אפשרות זאת, כדאי לפתוח קייס בכל זאת, בטענה כי
המוצר לא הגיע, וכך נשמור לנו את הגנת איביי.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה